July 21, 2006

Tamak


Hari ni ada pendaftaran modul untuk student lama. Semalam dapat surat suruh jaga pendaftaran student ni kat library.

8:30 :Sampai tempat pendaftaran tu, makan karipap dengan kek lapis yang disediakan.
8:45 : Onn laptop dan login ke sistem pendaftaran modul tu.
8:50 : Turun bawah cari port nak smoking.
9:05 : Naik balik dan tengok semua laptop dah ada orang yang jaga, laptop yang aku onn kan tadi pun dah diambil.

Saya : Sapa yang jaga kat computer ni?
Kawan : Aku! Jangan ngada ngada nak ambik. Sapa suruh datang lambat.
Saya : (Diam, dalam hati :"kena marah ker ni?")

9:30 : Pendaftaran bermula. Aku takder kerja nak buat.
9:35 : Secara diam diam balik opis layan blog kawan kawan.
11.30 : Datang balik tempat pendaftaran, tunjuk muka, nanti orang cakap aku takder plak.

12.00 : Pendaftaran tamat.

Kawan : Mana boleh dia buat macam ni, 4 jam aku direct kat pc tu, nak kencing pun takleh.
Saya : Yer la.

Pesan atuk aku : "Buat kerja jangan tamak".

3 comments:

Anonymous said...

Uhummm, takkan takde org ganti kottt. Jlan2 Cari Blog.S alam Perkenalan!

tumismenumis said...

Biasa la kalau rang tamak wat kijer. Dia ingat dia sorang jer yang berkebolehan.
Salam Berkenalan Jugak. Thank You.

ZaKiN said...

hehehe..sampai kencing pon tak sempat.. siott jak..