March 25, 2006

Aircraft Maintenance #2


Dari awal Januari lagi Che' Mie dah call Nizam kasi tau bulan ni ada second meeting untuk prepare Sylibus course Aircraft maintenance tu. Surat dia sampai last week, siap ngan sijil untuk first meeting dulu. Belakang dia ada surat panggil meeting.

Kali ni dia buat kat Dynasty Hotel KL. Start dari 20 Mac - 24 Mac 2006.

Flight kami pukul 11.15 dari KK, sampai sana dalam pukul 1.00 gitu, pastu ada kawan Nizam fetch dari KLIA ke Dynasty Hotel. Macam biasa kami orang terawal yang sampai even masa tu dah pukul 3.00pm dah. Check in dan kena bilik tingkat 21, bilik 2181.

Tiga hari kat situ, sambung balik buat kerja yang dulu. Cam biasa taip sylibus sampai siap. Kali ni orang dia ramai sikit, kalau dulu 12 orang jer, kali ni ada 24 orang, sepatutnya la. Ada geng yang dulu dah ikut course aircraft instructor kat MAS, Subang, so dia orang tak datang la. Dah 6 orang dah yang ikut course tu. Tough jugak.

Dah siap dokumen tu semua, next month Che'Mie nak bawak gi present kat panel kat KK untuk diluluskan, pastu sign MoU ngan MAS untuk proceed ke next level. Mungkin next level tu buat pembelian inventory kot. Kena buat spec la pulak tu.

Balik KK semula sensorang dengan LRT dari stesen Titiwangsa gi ke Chan Sow Lin, dari situ ambik bas ke KLIA, Airport Coach dengan tambang RM10. Time tu dah terasa sakit kepala sebab semalam nyer tu makan lala kat hotel, kolestrol tinggi kot. Sabar jer kat atas bas. Sampai KLIA beli panadol, makan, time kat atas flight tu dah ok balik dah.

Sampai KK dah pukul 5.30 pm. Wife gi ambik kat airport.

No comments: